© 2020 Copyright by Marija Pizdarija

Uskoči na mailing!
Search
  • marija brkić

Nije samo na drugom kraju svijeta nego je i drugi svijet - predivna Australija! - 1. dio

Mjesec dana Australije, mjesec dana zemlje koja se nalazi na drugom kraju svijeta, mjesec dana predivnih doživljaja, iskustva i istraživanja staviti na papir, vrlo izazovno ali idem probati.

Zatvoriš jedno vrlo važno poglavlje u životu, otvori ti se drugo, tako to ide, kažu. Nisam pobornik tih "trash" savjeta ali u ovom slučaju mogu reći da je tako i bilo. Bilo je to 2014. godine, diplomirala sam, završila sam fax i trebalo je naći posao ali prije toga trebalo je proslaviti sve te godine učenja i marljivosti. Roditelji su me odlučili počastiti putovanjem u Australiju, nisam se ja bunila nimalo! Naime, imamo obitelj u Australiji, mamina ujna živi tamo s djecom, a mamina životna želja bila je posjetiti Australiju, napokon je stigla idealna prilika za realizaciju snova...

Ovo nam je bilo prvo pravo zajedničko putovanje, poslije smo ih samo nastavile redati.

Krenule su pripreme za put, kupujemo karte preko jedne prijateljice koja radi u turističkoj agenciji i koja nam iste nalazi po vrlo povoljnoj cijeni. 1300€ je bila jedna povratna karta Beograd- Sydney. Mislim da je to vrlo povoljno u to vrijeme, iako vjerujem da se tako nekako i sada kreću iznosi karata. Letjeli smo iz Beograda preko Dubaija do Sydney-a. Do Dubaija se vozi 5 i pol sati s Fly Dubai-om, a onda smo letjeli s Emiratima do Sydneya jedno 14h bez stajanja. Bio je to dug put ali na kraju je nekako brzo i prošao. Emirati su odlična kompanija, sve je bilo tip top, od hrane, usluge, aviona... ne može biti loše kad letiš s grdosijom A380, najveći putnički avion na svijetu, to je stvarno bilo super iskustvo.

Nakon što smo kupile kartu bilo je vrijeme da riješimo vizu, to smo napravile online. Online viza bila je besplatna i ako ispuniš sve što traže nema nikakvih problema, odobrenje nam je stiglo u roku 10 dana i viza nam je odobrena na 6. mjeseci (ja mislim). Naša olakotna okolnost bilo je garantno pismo koje nam je ujna poslala ali vjerujem da i bez toga nema problema za dobivanjem turističke vize.

Karte su džepu, viza je u putovnici, možemo krenuti...

1. postaja bio je Swansea, gradić u NSW u kojem živi ujna, tamo nam je bila baza za sve ostalo. Stižemo nakon 24h sata puta u Sydney, obitelj nas čeka na aerodromu, sjedamo u auto i vozimo se još jedno sat i pol do kuće. Joj kako sam jedva čekala krevet od umora iako mi se sve živo pomiješalo, sto vremenskih zoni, jet lag samo takav. Ipak je to 12h razlike, umalo sam zamijenila dan i noć, prvih 7 dana nisam mogla doći sebi, stalno su me budili jer bi mogla prespavati dan, nekako sam se uspjela očitaviti i dovesti u red, a onda je sve bilo puno lakše.

Swansea je mali turistički gradić koji se nalazi na jezeru Macquarie. Jezero Macquarie je najveće slano jezero u Australiji. Swansea je gradić s brojnim plažama uz ocean gdje ekipa može i windusrfati i kitesurfati jer često puše vjetar pogodan za ove sportove. Ljudi tu žive mirnim životom, nema tu neke buke, do jedno 17h popodne nema nigdje nikoga, a onda svi izađu van ispred svojih kuća gdje se najčešće pripremaju roštilji za večeru. Misliš si da je to sve tako samo na filmovima ali oni stvarno žive takvim životom. Kućice, ogromni džipovi, veliki vrtovi i još veći roštilji. :D

Swansea!

U Swansea-u smo čak otišli i na plažu na sunčanje, bio je predivan sunčan dan, malo je puhalo i nije bilo prevruće. Išli smo uhvatiti malo vitamina D i odmoriti se. Nažalost od kupanja nije bilo ni k. Ocean je bio toliko hladan da smo samo stopala namočili i pritom se smrzli. Šteta, nekom drugom prilikom ćemo se okupati.

Kako smo bili smješteni u Swansea-u mogli smo raditi razne izlete iz njega. Jedno pola sata udaljen je Newcastle, koji smo znali ići posjetiti, razgledavati ili jednostavno popiti kavu i malo promijeniti okolinu. Nekada bi išli s obitelji, a nekada bi mama i ja sjele na bus.

Newcastle je lučki grad, veći od naše Rijeke, nije on tako veliki, ne nudi neki extra sadržaj, osim puno plaža. Međutim, kad si na drugom kraju svijeta i to ti je vau. Sve je drugačije, ne čak izgledom već ponašanjem i kulturom. Nema tu usred dana tisuće i tisuće ljudi na cestama, svi rade, nekako je pusto, puni su samo kafići i restorani u nekim pauzama za ručak. Ljudi tamo ne ispijaju kave po čitave dane kao što je slučaj kod nas.

Sljedeći gradić koji posjećujemo bio je Entrance. To je inače poznato turističko odredište za odmor. Osim toga, Entrance je surfersko mjesto poznato i po pelikanima i njihovom hranjenju. Naime, ekipa se skuplja s hranom na koju dolaze hrpa pelikana, bude puno ljudi i djece te se smatra prava atrakcijom. Mi smo svoje pelikane vidjeli i hranili na jezeru Macquarie, stoga smo ovdje taj dio preskočili. Kad smo stigli u Entrance nije baš bio lijep dan, bilo je oblačno, a čak i hladnjikavo, odradili smo jednu dobru šetnju po gradu, nakon toga popili kavu u središtu grada, gdje u to vrijeme nije bilo apsolutno nikoga. Sjediš, piješ kavu i misliš si, dobro di se ti ljudi skrivaju po Australiji... nigdje nikoga.... Nakon određenog vremena, shvatiš da je to tamo normalno i da ljudi tako funkcioniraju i žive.

Hunter Valley je bio naša sljedeća destinacija na popisu nakon Entrance-a. Hunter je jedna od većih australskih pokrajina poznatih po vinu. Nije to ni čudo obzirom da su australska vina stvarno poznata u svijetu. Odlazimo tamo na vinsku turu, vinogradi su svuda oko tebe, zelenilo, vinarije... Po putu stajemo u jedno domaćinstvo na ručak, a onda dalje krećemo u obilazak raznih vinarija u kojima možeš degustirati njihovo vino. Sjećam se da je skoro sve što smo probali bilo fino, morali smo bar jednu bocu kupiti za doma. Ovo je definitivno preporuka za posjet svima onima koji se nađu u Australiji, nećete pogriješiti i imat ćete u čemu uživati. Evo i malo slikica kako bi dobili stvaran dojam te prirodne ljepote i uživancije.

Opis Australije odlučila sam rascjepkati u 2 dijela kako ne bi bilo previše toga za jedan post. Teško je to sažeti da bude kratko, a opet dovoljno zanimljivo. Vjerujem da je ovo dovoljno za početak, u 2. dijelu više o Sydneyu, Canberri, druženju s koalama i klokanima te posjet Katoombi.